جولان یک شرکت هرمی در سایه کم توجهی مسئولان!

تابناک اجتماعی ـ در حالی که یک مقام مسئول وزارت اطلاعات، درباره فعالیت یک شرکت هرمی فروش لوازم آرایشی هشدار داده بود و از سوی دیگر، در دادسرای جرایم رایانه‌ای به برخورد و رسیدگی به پرونده‌های شرکت های هرمی پرداخته می‌شود، این شرکت دارای پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است؛ اما این شرکت، باز هم نه تنها فعالیت خود را برای روشن شدن و تعیین تکلیف متوقف نکرده، بلکه هر روز بر صفوف اعضای شبکه هرمی آن در جلوی شرکت افزوده می‌شود، به گونه‌ای که تبلیغات و عضوگیری این شرکت در نقاط مختلف شهر و محل‌های پر رفت‌وآمد و عمومی نیز در حال افزایش و گسترده شدن است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، از سوی دیگر، اقدامات این شرکت در هاله‌ای از ابهام بوده و مشخص نیست، اجناس و لوازمی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، به قیمت واقعی بوده و یا برای سوددهی و جذب فروشنده و بسیار گزاف است، چرا که محصولات این شرکت، انحصاری بوده و تنها توسط بازاریابان و فروشندگان هرمی فروخته می‌شود و این بازاریابان و فروشندگان که به صورت هرمی هستند، باید برای فعالیت در این شرکت هم هزینه‌ای برای ورود و هم هزینه‌هایی برای تهیه بروشور، کاتالوگ و... بپردازند.

بنابراین، این نحوه به‌کارگیری بازاریابان، یکی از مصادیق و ویژگی‌های فعالیت شناخت شرکت‌های هرمی و همچنین تعیین سقف برای میزان فروش برای ایجاد تعادل در فروش شرکت‌های موهوم است.
اینها همه در حالی است که در کاتولوگ‌های آموزشی این شرکت نیز شیوه هرمی بازاریابی و عضوگیری کاملا تأیید و تأکید شده است.

حال به رغم اینکه به گفته مقامات مسئول، فعالیت این شرکت فروش لوازم آرایشی دارای ابهاماتی است، می‌بینیم که این شرکت، بدون هیچ واهمه‌ای در حال فعالیت است و روز به روز به درآمد خود و عضو های خود می‌افزاید تا آنجا که ظرف مدت یک ماه گذشته، حدود شش هزار نفر به تعداد اعضای آن افزوده شده است.

گذشته از این، فعالیت هرمی این شرکت که مخالف قانون بوده و با فروش کلانی که از بازاریابی رودررو انجام می‌دهد، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و ابتذالی و نیز زیان‌های بسیاری برای اقتصاد کشور برای مردم و کشور پدید آورده است، چرا که عمده محصولات در حال فروش این شرکت در درون کشور نیز تولید می‌شود و این امر،  موجب خروج ارز و سرمایه از کشور و بهره‌مند شدن تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب در شرکت‌های خارجی می‌شود.

گفتنی است، در سایه کم‌توجهی نهادهای مسئول، از جمله وزارت بازرگانی، وزارت ارشاد، وزارت اقتصاد، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی، تبلیغات این شرکت به طور گسترده‌ای در سطح شهر به چشم می‌خورد، به گونه‌ای که قرارهای عرضه، عضوگیری و نمایش محصولات این شرکت را می‌توان بر درب نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و حتی سبزی فروشی‌ها نیز دید.

ناگفته نماند این شرکت که ادعای فروش لوازم آرایشی با بهترین مارک سوئد را دارد، محصولاتش نه تنها بهترین برند سوئد نیست، بلکه جزو مارک‌های معمولی آن کشور به شمار می‌رود. به علاوه در بروشورهای تبلیغاتی این شرکت آمده که با خرید این محصولات زیبایی و موفقیت خود را تضمین کنید! در حالی که محصولاتی گران قیمت با تبلیغاتی اغراق‌آمیز را به صورت پذیرفتن عضو در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
/ 0 نظر / 21 بازدید